Thursday, January 28, 2016

QUI SUIS-JE? - WHO AM I?

My French Poem, English Version Below:

QUI SUIS-JE?

Qui suis-je?
Je suis noir comme la marmite de Mama.
O mon cher pere!
Les annees etaient passe sans vous autour de moi
Votre case d'amour a ete detruit et brutalement remplacer.
Qui va me retrouver?
Car j'ai perdu sans trace, sans la connaissance de mienne.
Ogun veut que je parle avec lui
Il prete des oreilles
Il ecoute attentivement
Hmm, si j'ouvre la bouche!
Sans doute; il va me dire que je repete encore!

WHO AM I?

Who am I?
I am black to the core like Mama's cooking pot.
O my dear father!
Many years have gone by without you by my side.
Your loving home was scattered abroad and rudely occupied.
Who can find me again?
Because I am lost without trace, without the knowledge of who I am!
Ogun wants me to chat with him
He has given me all ears
He listens attentively!
Hmm! If my mouth should open!
Without doubt, he will say to me, "my ears can't hear clearly"

#‎GodsonOsarenrensArtandLiterature‬
#‎GOAL‬ #‎ThursdaySpecial‬ #‎WhoAmI‬ #‎LostWithoutTrace‬ #‎Poetry‬ #‎Poesie‬ #‎Francais‬

No comments:

Post a Comment